zaterdag 24 december 2011

Open VLD hoopt op voortzetting wanbeleid

Sommigen willen de punten al tellen voor de kaarten geschud werden. Vorige week kregen we eindelijk het nieuws in de pers: Open-VLD-Zedelgem gaat in kartel met Nieuw dat op zijn beurt in kartel gaat met CD&V en komt op met drie personen. Nieuws ? Eigenlijk is het de bevestiging van een gerucht dat met inbegrip van de namen als enkele maanden de ronde doet. “We kunnen niet ontkennen dat de fusie met Nieuw een opportune keuze is. Het betekent hopelijk een voortzetting van het huidig beleid.”, klinkt het bij Open-VLD. Enkele jaren terug klonk het nog zo : “We zullen ons verder focussen op een aantal cruciale dossiers waar de huidige meerderheid in tekort schiet.”

Veel blijkt er nog niet verbeterd. Als we kijken hoever we vandaag staan inzake verkeersveiligheid dan lezen we dit in het verslag van de gemeenteraad van 29 september 2011 : De gemeenteraad neemt kennis van het concept beleidsplan van het gemeentelijk mobiliteitsplan en bespreekt het in aanwezigheid van het studiebureau belast met de opmaak ervan. Dure woorden dus om te zeggen dat het bestuur nagenoeg niks gedaan heeft inzake verkeersveiligheid maar omdat dat moeilijk kan toegeven worden, laat men een studie hierover uitvoeren. 

Om een concreet voorbeeld te geven: vijf jaar terug was er in de Rembertstraat bijna een dodelijk ongeval met een studente, de sportieve Hanne heeft het amper overleefd (drie zware hersenbloedingen, klaplong, gebroken rugwervels) en is vandaag nog steeds niet volledig hersteld. Vroeger was er een kilometer verder een ongeval tussen twee studenten en een wagen waarbij de ene student onmiddellijk overleed en de andere een open schedelbreuk had. Vandaag heeft het gemeentebestuur toch al de opdracht gegeven aan een studiebureau om na te denken van hoe we hieraan iets kunnen doen.

Wel ik hoor niet bij de mensen die hopen op een voortzetting van zo'n beleid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten